Мәзір
18 желтоқсан, 2024 / BuginMedia / Әлеумет

Қыстыгүні көлікті қалай дұрыс қыздыру керек?

Қыстың аязды күндерінде көлікті дұрыс қыздыру оның ұзақ мерзімді қызмет көрсетуі мен тиімді жұмыс істеуі үшін өте маңызды, деп хабарлады buginmedia.kz nur.kz-ке сілтеме жасап.

Қыстыгүні көлікті қалай дұрыс қыздыру керек? Қыстыгүні көлікті қалай дұрыс қыздыру керек?
Фото: pexels.com

Қате әдістер қозғалтқышқа зиян тигізіп, отын шығынын арттыруы мүмкін. Бұл мақалада көлігіңізді қыстыңгүні дұрыс қыздыруға арналған кеңестер береміз. 

МАҢЫЗДЫ ТҰСТАР

Қыста көлікті дұрыс қыздыру маңызды, бірақ ұзақ қыздыру зиянды болуы мүмкін. Автосарапшы Юрий Резнев көлікті 1-2 минут қана қыздырып, біркелкі қозғалыстан бастауды ұсынады.

Заң бойынша тұрғын үй аулаларында көлікті қыздыруға тыйым салынған, бірақ бұл ереже көбінесе сақталмайды. Сарапшы Александр Носко көлікті қажетсіз қыздырудың қозғалтқыш майының сапасын нашарлатуы мүмкін екенін ескертеді.

Көлікті қыздыру уақыты ауа температурасына байланысты өзгереді: 0-ден +5 градусқа дейін - 1 минут, -10-нан -20 градусқа дейін - 5 минут, -20 градустан төмен - 7-10 минут.

Көлікті аулада қыздыру заңға қайшы ма?

Бастапқыда аулада тоқтап тұрған көлікті қыздыру заң аясында қалай реттелетінін анықтап алғанымыз жөн.

Egemen.kz басылымының жазуына қарағанда, ҚР "Жол жүрісі" туралы Заңның 17 бөлігі, 2-тармағында тоқтап тұрған көлікті тұрғын үй аулаларында қыздыруға тыйым салынса, 12-тармағында: "бұл тұрғындарға қолайсыздық тудыратын болса, елді мекендерде қозғалтқышты қосып қойып тұрақтауға тыйым салынған", деп жазылған.Алайда жүргізушілер мен патрульдік полиция бұл ережені ескере бермейді. 

Ереже бойынша көлік белгілі бір себептерге байланысты 5 минуттан аса қозғалтқышы қосулы күйде аялдаса, осы уақыт шегінен асса оның тұрақта тұрғанын білдіреді. Егер сіз көлігіңізді оталдырып, ол қызғанша үйге кіріп кетсеңіз бұл ережені бұзу болып саналады. 

Қыздыру қажет пе?

Автосарапшы Юрий Резнев Massaget.kz басылымына берген сұхбатында былай түсіндіреді:

"Орнында тұрған көлікті ұзақ қыздыру отын шығынын арттырып қана қоймайды, сонымен қатар жанармайдың толық жанбауына байланысты күйенің пайда болуына әкелуі мүмкін", - дейді автосарапшы Юрий Резнев.

Сарапшы көлікті бір-екі минутқа ғана қыздырып, біркелкі қозғалыстан бастауды ұсынады және қозғалтқышқа күш түсіруден аулақ болуға шақырады. Бұл қозғалтқыштың жұмыс температурасына баппен жетуіне және бөлшектерге түсетін күшті азайтуға мүмкіндік береді.

Дұрыс алгоритмнен басқа, жоғары сапалы майды пайдалану маңызды.

"Қазіргі заманғы мотор майлары қатты аязда да қозғалтқыш бөлшектерін жеткілікті деңгейде майлауды қамтамасыз етеді, бұл автомобильді ұзақ қыздырмай-ақ іске қосуға мүмкіндік береді. Бұл майлар аязға төзімді ғана емес, сонымен қатар жоғарғы температураға да төзімді", - деп қорытындылады сарапшы. 

Дизель отынын пайдаланатын көліктерді міндетті түрде қыздыру қажет, ал бензинмен жүретін заманауи автомобильдер үшін ұзақ қыздырудың қажеті жоқ. Қозғалтқышты дұрыс қыздыру оның ұзақ әрі сенімді қызмет етуіне, ток циркуляциясының қалыпқа келуіне септесіп, қауіпсіз қимылдауға сенім артады.

Көлікті қыздырудың қаупі бар ма?

Ал автокөлік нарығының қызметтері бойынша сарапшы Александр Носко Akshamnews.kz басылымына берген сұхбатында кейбір жүргізушілердің кейде ешқайда кетпесе де, қыста көлігін "жылыту" әдеті бар екенін, дегенмен, бұл қозғалтқыш майының жұмысының нашарлауына, содан кейін қозғалтқыштың ақауларына әкелуі мүмкін екенін айтады.

"Ол қызған кезде картер желдету жүйесінің жоғарғы құбырларында конденсация пайда болады, аз уақыттан кейін қозғалтқышты тоқтатсаңыз, құбырлардың қабырғаларында ылғал пайда болып, суықта мұзға айналады. Немесе ол мотор майымен араласып, оның сапасын нашарлатып, оны сұйық етеді", - деді ол.

Коденсат суы қозғалтқышқа енгеннен кейін май сапасының төмендету процесін бастауы мүмкін. Мұндай жағдай ақыр соңында электр станциясына елеулі зақым келтіріп және күрделі жөндеуден өткізу қажеттілігін тудыруы мүмкін.

"Сондықтан, жақын арада көлікті пайдаланудың қажеті болмаса, оны қыздырмағаныңыз жөн", - деп кеңес берді Александр Носко. 

Қанша уақыт қыздыру керек?

Egemen.kz басылымының жазуына қарағанда, ауа температурасына байланысты көлікті қыздыру уақыты өзгеруі мүмкін:

+5 – 0 градус арасындағы ауа температурасы кезінде көлікті 1 минут қыздыру жеткілікті.

Ал күн райы 0, – 10 градус болса қозғалтқыштың қызуына 2 минут бөлген дұрыс.

– 10, – 20 градус аязда автокөлікті 5 минут шамасында қыздыру ұсынылады.

Ауа температурасы – 20 градустан жоғары болса көлікті 7-10 минутқа дейін қыздыру қажет. 

Пайдалы кеңестер

Avilon.ru басылымы бірқатар кеңес берген:

Көлікті қыздырудың маңызы неде?

Қыста салқындатылған қозғалтқыш майы қалыңдайды, бұл оның қозғалтқыш бөліктеріне еркін таралуына кедергі жасайды. Қыздыру қозғалтқыш бөліктерін маймен дұрыс қамтамасыз етуге, жанармайдың дұрыс жануына және көліктің тұрақты жұмыс істеуіне көмектеседі.

Қозғалтқышты қыздырудың ең дұрыс уақыты. Көлікті қыздыру ұзақ уақытты қажет етпейді. Заманауи көліктердің көпшілігі үшін 1-3 минут қыздыру жеткілікті. Ұзақ уақыт бос жүріс режимінде қыздыру жанармай шығынын арттырып, қоршаған ортаға зиян тигізуі мүмкін.

Дұрыс тәсілдер:

Бірден жүріп кетпеңіз: Көлікті оталдырып, 1-2 минут күтіңіз. Қозғалтқыштың майы барлық бөлшектерге тарағаннан кейін ғана жүруге кіріскен жөн.

Қатты жылдамдықпен жүрмеңіз: Алғашқы бірнеше шақырымда көлікті орташа жылдамдықпен айдаңыз. Бұл қозғалтқыштың біртіндеп қызуына мүмкіндік береді.

Көлік оталмас бұрын тексеріңіз: Терезелерді қар мен мұздан тазалап алыңыз. Бұл көріністі жақсартып қана қоймай, салон ішіндегі температураның тез жылынуына көмектеседі.

Көмекші құралдарды пайдалану:Қозғалтқышты жылыту құралдары: Қатты аяз кезінде қозғалтқышты алдын ала жылыту үшін арнайы электр жылыту құрылғыларын (подогреватель) пайдалануға болады.

Автооталдыру жүйесі: Егер көлігіңізде қашықтықтан басқарылатын оталдыру функциясы болса, оны қолдану арқылы көлігіңізді қыздыруды ыңғайлырақ ете аласыз.

Жіберілетін қателіктер: Ұзақ уақыт бос жүріспен қыздыру: Бұл жанармай шығынын арттырып қана қоймай, қозғалтқышқа да зиян келтіруі мүмкін.

Қозғалтқышты шамадан тыс қыздыру: Қозғалтқыштың қалыпты жұмыс температурасына жеткеннен кейін бірден қозғалысқа кірісу керек.

Қатты газ басу: Салқын қозғалтқышты қатты жүктеу оның тез тозуына әкеледі.

Қыста көлікті күтуге арналған жалпы кеңестер:

Батареяның күйін тексеріңіз, себебі суықта ол тез отырады.

Қысқы май мен антифриздің деңгейін тексеріп, қажет болса ауыстырыңыз.

Дөңгелектердің қысқы түрін қолданыңыз және олардың қысымын реттеңіз.

ыста көлігіңізді дұрыс қыздыру оны ұзақ уақыт бойы тиімді пайдалануға мүмкіндік береді. Бұл кеңестерді сақтай отырып, көлігіңізге күтім жасаңыз және жолда қауіпсіздікті сақтаңыз.

Апта талқысында: